diumenge, 23 de juny del 2013

Pic de l'infern (2.869 m)

Localització

El Pic de l'Infern és una muntanya de 2.869 m que se situa entre el Ripollés i el Conflent, als Pirineus Orientals.

Punt de sortida

Arribem a Setcases per la GIV-5264 i pugem a les pistes de Vallter 2000. Deixem el cotxe a l'últim revolt i on s'inicia el camí cap el refugi d'Ulldeter.

Ver Pic de l'Infern en un mapa más grande

Mapa del recorregut

Per arribar al Pic de l'Infern pugem per Vallter, passant per Bastiments (2.883 m), el Pic de Fresers (2.835 m) i el Pic dels Gorgs (2.848 m).

Puigmal, Vall de Núria, Ulldeter 1/25.000. Editorial Alpina
 Resum

Deixem el cotxe al revolt on s'inicia el camí cap al refugi d'Ulldeter i que enllaça amb el GR-11 al Pla dels Carlins. En 15 minuts arribem al refugi.

Refugi d'Ulldeter
Seguim el GR-11 per Les Closetes i en 30 minuts arribem al Coll de La Marrana on veiem que encara queda alguna clapa de neu. En aquest punt podem observar davant nostre la Coma de Fresers, Bastiments a la nostra dreta i el Gra de Fajol a la nostra esquerra.

Panoràmica del Bastiments al Coll de la Marrana
Agafem el camí de la dreta i que ens porta cap al cim del Bastiments (2.883 m), en 30 mintus som al cim.

Creu del Bastiments
 Passem per la creu del Bastiments,

Cim del Bastiments
 per el vèrtex geodèsic, cim del Bastiments, i pel piolet metàl·lic.

El dia es comença a ennuvolar-se per moments i ens impedeix de gaudir de les vistes. Baixem fins a la Collada de la Coma Mitjana i en uns 45 mintus arribem al cim Pic de Fresers (2.835 m).

Cim del Pic de Fresers
Baixem fins al Portell dels Gorgs. A continuació trobem un tram una mica més aeri i que cal parar una mica més d'atenció.

Estanys de la Coma Mitjana i Pic de Fresers
Crestegem fins a trobar una petita pala de neu que passem sense dificultat, ja a pocs metres arribem al cim del Pic de l'Infern (2.869 m). Del Pic de Fresers al Pic de l'infern tardem uns 30 minuts aproximadament.

Cim del Pic de l'Infern

Al cim podem veure el Circ de Carançà amb tots els seus llacs encara glaçats. Al baixar aprofitem i anem fins al Pic dels Gorgs (2.848 m).

Cim del Pic dels Gorgs
 Seguim fins El Portell

El Portell
 i d'allà baixem cap a la Barraca de Tirapits. La boira cada vegada és més intensa.

Barraca de Tirapits
 Continuem pel GR-11 tot passant per Aigols Podrits fins a tornar al Coll de La Marrana

Aigols Podrits
 i d'allà al refugi d'Ulldeter i al nostre punt de sortida.