dimarts, 28 de maig del 2013

Begur: Pel camí de l’aigua i Es Quinze

Localització

Begur és un municipi situat a la Costa Brava, concretament a l'extrem est de la comarca del Baix Empordà (Girona).

Punt de sortida

La ruta la iniciem al carrer Campuig de Begur.

Ver Begur en un mapa más grande

Mapa del recorregut

Són nombrosos els senders dins del terme municipal que permeten descobrir llocs increïbles i encara sense alterar. Nosaltres sovint fem una ruta circular que comencem al poble, llavors baixem fins a Sa Riera pel Camí de l'aigua i de tornada pugen per el Camí d'Esquinze passant per el Mas d'en Pinc o Carmen Amaya.

Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC)

Resum

Iniciem el recorregut a l'alçada del pont situat entre el la carretera circumval·lació i el Carrer de Campuig. Passem per sota de la carretera i seguidament a la dreta del camí podem veure uns safaretjos d'en Coll. Continuem avançant fins a una explanada amb una cisterna.

Creuem un pont de fusta i seguim el camí fins al final del Carrer Mercuri, on seguim el camí de l'esquerra. A escassos metres hi trobem un pou.

Seguim per el marge dret de la riera.

Al cap de poca estona trobarem una deu, un safreig i un pou.

Creuem el carrer de Sant Isidre Monell i més endavant la carretera de la Platja del Racó. En aquest punt veiem l'antic convent de Santa Reparada.

Convent de Santa Reparada
Continuem pel camí de l'aigua fins arribar a la Platja de Sa Riera.

Les Illes Medes
Sa Riera
 Seguim pel camí de ronda de la dreta i que ens porta a cap al Port d'es Pi.

Port d'es Pi
Pugem per les escales fins arribar una mica més enllà de la punta d'en Toni. Allà seguim per un camí estret que passa molt a prop dels penya-segats. Al arribar al Rec d'en Gara  reemprenem el camí de ronda.

Panoràmica Platja de Pals
Seguint el camí ens trobem amb les fortes baixades i pujades de S'Antinga i per la Reserva Marina de Ses Negres.

S'Antiga
Quan arribem al Cap Sa Sal prenem el carrer de S'Antiga i després la carretera GIV-6534 direcció a Begur fins arribar a l'inici del camí d'Es Quinze.

Anem pujant per un corriol fins arribar al Mas d'en Pinc o Carmen Amaya, i finalment cap al poble de Begur.