diumenge, 31 de març del 2013

Gra de Fajol Gran (2.712 m) i Petit o de Baix (2.567)

Localització

El Gra de Fajol Gran (2.712 m) i Petit o de Baix (2.567 m) són un parell de muntanyes situades entre els municipis de Queralbs i Setcases al Ripollès (Girona).

Punt de sortida

Arribem a Setcases per la GIV-5264 i pugem a les pistes de Vallter 2000. Deixem el cotxe a l'últim revolt i on s'inicia el camí cap el refugi d'Ulldeter.

Ver Punt de sortida Gra de Fajol en un mapa más grande

Mapa de recorregut

Al Gra de Fajol s'hi pot accedir per la Coma de l'Orri o bé per l'estació d'equí de Vallter 2000. A l'hivern, especialment quan hi ha molta neu és preferible fer-ho per Vallter 2000.

Puigmal, Vall de Núria, Ulldeter 1/25.000. Editorial Alpina

Resum

Deixem els cotxes al revolt on s'inicia el camí cap al refugi d'Ulldeter. Comencem a caminar i en pocs minuts hi arribem. D'allà prenem un sender a l'esquerra fins arribar a la zona anomenada El Racó. En aquest punt visualitzem totes les possibles vies per a pujar a la cresta del Gra de Fajol.

El Racó
Triem una via que ens porta fins a Pas de l'Isard. Abans de començar la pujada ens calcem els grampons i agafem els piolets.

Pujant pel Pas de l'Isard
Anem pujant i després d'unes quantes esbufegades arribem a la cresta. Una vegada allà, les vistes són increïbles, ja veiem el cim del Gra de Fajol Gran i el Gra de Fajol Petit o de Baix.

Panoràmica Gra de Fajol
 Crestegem fins al cim del Gra de Fajol Petit o de Baix (2.567 m).

Al cim del Gra de Fajol Petit o de Baix observem el Massís del Canigó, Bastiments, Pic de la Dona, els cims de la Coma de l'Orri,...

Cim del Gra de Fajol Petit o de Baix
Una vegada contemplades les vistes posem rumb cap a Gra de Fajol Gran (2.712 m). Una mica més endavant del Pas de l'Isard, un parell de companys decideixen tornar cap al refugi. Nosaltres animats pel bon dia continuem.

Pujant al Gra de Fajol
Seguim crestejant fins arribar al cim.

Gra de Fajol
Al cim de Gra de Fajol Gran veiem el Pic de l'Infern, el Balandrau, Noucreus,...

Al cim de Gra de Fajol
Baixem pel Coll de la Marrana fins al refugi d'Ulldeter, on ens esperen els nostres companys.