divendres, 7 de desembre del 2012

Puigpedrós (2.914 m)

Localització

El Puigpedrós o Puig de Campcardós se situa al nord de la província de Girona, entre les comarques de la Baixa i l'Alta Cerdanya. És el cim més alt de la província de Girona amb una alçada total de 2.914 m. La ruta més comuna per accedir al cim és pel refugi de Malniu situat a Meranges.

Punt de sortida
Per arribar al nostre punt de sortida cal agafar la carretera N-260 direcció Bellver de Cerdanya i passat el poble de Ger, desviar-nos per la GIV-4031 fins a Girul. Allà seguir per aquesta mateixa carretera fins al Pla de Campllong.

Ver Punt de sortida i arribada Puigpedrós en un mapa más grande

Mapa del recorregut

Iniciem el recorregut al Pla de Campllong fins al refugi de Malniu per la pista forestal i l'endemà pugem al Puigpedrós.

Cerdanya 1/50.000. Editorial Alpina

Resum

Pla de Campllong - Refugi de Malniu

Dia 07/12/12

Arribem a Meranges, seguim fins a Girul i prenem la carretera asfaltada fins al Pla de Campllong on deixem el cotxe. Cap allà a les 14:30 h ens posem a caminar amb la intenció de seguir per la pista fins a trobar el sender que puja fins al refugi de Malniu, però ens despistem i finalment pugem per la pista. Arribem al refugi allà a les 16:30 h, deixem les motxilles i aprofitem els últims rajos de sol per donar un tomb pels voltants de l'Estany de Malniu.

Refugi de Malniu
Descarregar ruta

Refugi de Malniu-Puigpedrós

Dia 08/12/12

Cap a les 8 del matí ens posem en marxa. Prenen el GR-11 que surt a la dreta del refugi direcció Engorgs fins ben a prop del Pedradreta on ens desviem cap a la dreta per enfilar-nos pel sender que ens porta molt aprop del Coll de Molleres. En aquest punt podem divisar la Serra del Cadí enfarinada amb les primeres nevades d'aquest any.

La Cerdanya
Avancem altre vegada cap a la dreta per una zona planera fins a retrobar el sender que puja per una vessant tot buscant el Serrat de les Perdius Blanques. En aquest punt tenim la gran sort de poder veure de tres individus de perdiu blanca (Lagopus muta).

Perdiu Blanca (Lagopus muta)
 Molt contents de la nostra troballa continuem cap al cim del Puigperdrós.

Cim del Puigpedrós
Al cim fa força vent i el dia està una mica enuvolat però tot i això encara podem veure alguna cosa, com ara el Pic Negre d'en Valira a Andorra.

Baixem pel mateix camí de pujada fins al refugi de Malniu i d'allà prenem el sender que ens porta fins a la pista i fins al nostre punt de sortida.