dilluns, 31 de desembre del 2012

Posets (3.375 m)

Localització

El Pic Posets o Tuca de Llardana es localitza al nord de la província d'Osca (Aragó) entre les valls d'Estós, Chistau i Eriste dins del massís de la Maladeta, inclós al Parc Natural Posets-Maladeta. És el segon pic més alt del Pirineu, desprès de l'Aneto (3.404 m).

Punt de sortida

Cal seguir la carretera A-139 direcció Benasque fins arribar al poble d'Eriste. Després travessar el nucli urbà i creuar el pont i a escassos metres hi ha un cartell que ens indica a l'esquerra la pista forestal per on hem de continuar fins arribar al pàrking d'Espigantosa, inici de la nostra ruta.

Ver Punt de sortida i arribada Pic de Posets en un mapa más grande

Mapa del recorregut

Per arribar al cim del Posets s'hi pot accedir per qualsevol de les valls abans citades. Nosaltres ho fem per Eriste, la més habitual i coneguda sota el nom de "Ruta Real". Sortim del pàrking de l'Espigantosa fins arribar a refugi d'Ángel Orus, on passem la nit i l'endemà pugem al Posets.

Posets 1/25.000. Editorial Alpina

Resum

Pleta d'Estallo - Refugi Ángel Orus

Dia 30/12/12

Deixem el cotxe a la Pleta d'Estallo i comencem a caminar a les 11h. En 20 minuts arribem al puente d'Espigantosa i seguim el camí que passa per la banda esquerra del barranc fins arribar a la Pleta de les Riberes. Allà agafem el camí de l'esquerra i que s'enfila fent ziga-zaga per l'empinada vessant fins arribar al refugi Ángel Orus.

Refugi Ángel Orus
Descarregar etapa

Refugi Ángel Orus - Pic de Posets (i baixada)

Dia 31/12/2012

Sortim cap allà a les 7:30 h, agafem el camí que surt darrera el refugi i que es dirigeix cap a la Vall de la Llardaneta (direcció nord-oest). El camí és molt fàcil de seguir ja que hi ha la traça dels que ahir van fer cim.

Vall de la Llardaneta
Al final de la Vall de la Llardaneta el camí es bifurca, a l'esquerra per anar al cim de Pavots i a la dreta, per la Canal Fonda, cap al cim del Posets.

Inici de la Canal Fonda
Ens endisem pel barranc de la Canal Fonda que en un primer moment sembla no tenir gaire desnivell, més endavant canvia amb un fort pendent que tardem vora 1 h en superar. En aquest tram a l'esquerra hi tenim el Diente de Llardana i a la dreta la Tuca Alta.

Canal Fonda
Ja passada la Canal Fonda arribem al Collado del Diente on tenim aquesta magnífica vista del Diente de Llardana.

Diente de Llardana

En aquest punt si mirem direcció oest podem veure la Cordillera de las Espadas.

Cresta de las Espadas

Des del Collado del Diente agafem el camí de la dreta per seguir per la Espalda del Posets. Un cop superada arribem a la cresta des d'on ja podem veure el cim del Posets.

A les 12 h fem cim. Fa un dia radiant i les vistes són increïbles! No hi estem gaire estona ja que comença a bufar amb força el vent, així que mengem alguna cosa i desfem el camí de pujada fins al refugi, ja preparats per rebre el nou any.

Cim del Posets

Vistes des del cim del Posets
Al refugi ens fan un sopar genial i tot i el cansament aguantem com uns campeons fins a les 12 per menjar els raïms i celebrar l'arribada de l'any nou amb una mica de cava. L'endemà baixem per anar a buscar el cotxe i tornar cap a casa.