dissabte, 12 de gener del 2013

Regina de Peramola

A les 9 del matí quedem amb un grup d'amics del Club Excursionista Els Perduts de Begur a Oliana (Lleida) amb l'objectiu d'anar a fer La Regina de Peramola, una de les vies ferrades més llargues de Catalunya  i que va ser equipada al 1997 per Josep Vergara, Verena Masius i Xavi Vidal.

Esmorzem una mica i posem rumb cap a la C-14 direcció Coll de Nargó. Aparquem en un descampat que hi ha a mà esquerra abans d'un dels túnels, i on hi ha el pont de l'antiga carretera.

Punt de sortida

Ver Punt de sortida. Regina de Peramola en un mapa más grande

Resum

Recorregut

Un cop equipats prenem el camí que s'inicia al barranc i que ens condueix fins a una torre de la línia elèctrica. Seguim caminant direcció a la pared i després girem a la dreta fins a trobar a les grapes de la Regina.

Comencem el primer tram de la via per una pared força vertical que desemboca a una canal arbrada. Al final existeixen dos camins; un sender tot recte per on podem abandonar la via i el de l'esquerra per on continuem fins a l'encreuament de l'Agulla i el segon tram. Prenem el camí de l'esquerra que ens porta fins a l'Agulla on aprofitem per fer alguna foto i gaudir de les vistes. Després desgrimpem la via fins retrobar el camí cap el pont nepalí i cap el tram 2.

Travessem el pont nepalí una mica deteriorat fins arribar a una paret vertical. Pugem per els graons i una mica més amunt ens ajudem amb unes cadenes. Aquest tram és bastant aeri.

Arribem a un cartell que es indica l'inici del tercer tram no apte per a nens. Seguim voltant la paret fins a trobar un desplomat que seguidament va seguit per el "pas de fe". Per superar aquest punt cal fer un llarg pas fins a la paret de davant. Sembla impossible però s'hi arriba!. Seguim per la via fins a trobar punt on depenent del cansament es pot optar per un tram més fàcil o bé per un tram una mica més difícil amb un desplomat. Optem pel tram més difícil i pujant pujant arribem a un petit replà on hi ha una bústia. Només ens falta la última pujada i ja hem arribat al final.

Una vegada al cim de la ferrada prenem un camí en alguns trams equipat amb cable i corda que ens porta en 1:30h al punt de sortida.

Gràcies a tots per aquesta excursió i al Javi per aquest video de la sortida.