dissabte, 5 de maig del 2012

De La Fosca (Palamós) a Torroella de Montgrí

Localització

Aquesta ruta de dos dies transcorre per la comarca del Baix Empordà o l'Empordanet. S'inicia a la platja de La Fosca a Palamós i finalitza a Torroella de Montgrí.

Punt de sortida

El primer dia sortim de la platja de La Fosca a Palamós. Per arribar-hi cal agafar la C-31 direcció a Palamós i agafar la sortida 326, La Fosca - Sant Joan de Palamós. El segon dia el nostre punt d'inici és al poble de Begur, al Parc de l'Arbreda.

Ver Palamós en un mapa más grande

Mapa del recorregut

Aquesta ruta la fem en dos dies. El primer dia sortim de la platja de La Fosca a Palamós fins a Begur i el segon dia de Begur fins a Torroella de Montgrí.

Mapa topogràfic de Catalunya 1/250.000. ICC

Resum

La Fosca (Palamós) - Begur

05/05/2012

Sortim de bon matí de la platja de la Fosca a Palamós. Molt animats prenem el camí de ronda que queda a l'esquerra de la platja direcció a Castell.

La Fosca
Abans d'arribar-hi passem per les barraques amb teulats rodons i per la bonica i acolorida Cala S'Alguer.

Barraques de pescadors de camí a S'Alguer
En pocs minuts arribem a la platja de Castell i seguim pel camí de ronda que ens porta al poblat ibèric.

Platja de Castell
El camí s'endinsa per la pineda per tornar a sortir a Punta de Canyers. Aprofitem el mirador que hi ha per fer algunes fotografies. Baixem per les escales del camí de ronda i passem per Cala Corbs.

Cala Corbs
 Un xic més endavant trobem Cala Estreta.

Cala estreta
Continuem per la sorra fins a Cap de Planes.

Cap de Planes
Seguim arran de mar i arribem a la Cala del Crit on pugem per unes escales que van a parar a una pista forestal que ens condueix fins al pàrquing del Jardí Botànic de Cap Roig.

El Crit
Caminant, caminant passem per la platja del Golfet i a continuació arribem a Calella de Palafrugell.

Calella de Palafrugell
Passem per Port bó, les voltes de Calella, Canadell,... fins arribar a la platja de Llafranc.

Llafranc
Caminem pel passeig fins al port i just abans d'arribar-hi a mà esquerra veiem les escales de pedra per on hem de pujar.

Pujant al far de Sant Sebastià
Després d'una bona pujada part per les escales i part per la carretera arribem al Far de Sant Sebastià.

Far de Sant Sebastià
Agafem el camí que surt darrera del Far i seguim fins a Cala Pedrosa.

Cala Pedrosa
Prenem les escales que surten de l'esquerra de la platja i que ens porten a Tamariu.

Tamariu
Aprofitem per menjar alguna cosa i descansar una mica. Ja recuperats travessem el nucli de població i prenem la carretera cap a Begur. A pocs metres, quan comença una forta pujada, agafem una pista de terra. La seguim fins a trobar un cartell que ens indica el camí (a la dreta) que ens portarà fins a Ses Falugues. Al arribar visitem les tombes funeràries que hi ha i gaudim de les magnífiques vistes d'Aiguablava.

Aigua Blava
Seguim direcció al Mas d'en Llord on visitem l'alzina monumental que hi ha al costat del pou del mas. Continuem la nostra ruta fins arribar finalment al poble de Begur.

Camps propers a Mas d'en Llord
Descarregar etapa

Begur - Torroella de Montgrí

06/06/2012

Quedem de bon matí al Parc de l'Arbreda de Begur, el dia està ben enuvolat. Baixem pel camí de l'aigua fins a Sa Riera i fem un café en un bar a prop de la platja.

Sa Riera

Ja esmorzats agafem el camí de ronda que surt de l'esquerra de la platja de Sa Riera.

Arribem a Illa Roja.

Illa Roja
Una mica més endavant arribem a la Platja del Racó i seguidament a la Platja de Pals.

Platja de Pals
Caminem a la vora del mar, creuem el Rec del Molí de Pals fins a trobar el Ter.

Illes Medes
Arribats a la desembocadura del Ter, ens dirigim a l'esquerra fins al camí que va per la vora del riu fins arribar a Torroella de Montgrí.