dissabte, 25 d’agost del 2012

Carlit (2.921 m)

Localització

El Carlit se situa a França i amb els seus 2.921 m és el pic més alt del departament dels Pyrénées-Orientales.

Punt de sortida

Abans d'arribar al poble de Mont-Louis s'ha d'agafar la carretera D118 direcció Route de Fontaine Romeu i després la D-60 fins al pàrking situat a prop del Càmping Pla du Barrès.

Ver Punt de sortida i arribada Carlit en un mapa más grande

Mapa del recorregut

Al Carlit s'hi pot accedir per l'Estany de Llanós (Porté Puymorens) o bé per l'Estany de les Bulloses (Mont-Louis). Nosaltres vam decidir-ho fer per la zona de les Bulloses.

Cerdanya 1/50.000. Editorial Alpina

Resum

Estany de les Bulloses - Carlit

Dia 25/08/12

La zona de les Bulloses és molt concorreguda durant tot l'any, especialment a l'estiu. Entre l'1 de juliol i principis de setembre no s'hi pot accedir amb cotxe entre les 7 h i les 19 h, durant aquesta franja horaria hi ha un servei d'autobusos que surten a prop del càmping du Pla de Barrès i que arriben fins a l'embassament de les Bulloses. Nosaltes en vam pendre un ja que vam arribar més tard de les 7 del matí.

Una vegada a les zona de les Bulloses vam atravessar la presa de l'embassament i vam pendre el camí que surt de darrera de l'Hotel Bones Hores direcció nord-oest i que s'endinsa per una pineda de pi negre. En uns 30 minuts vam arribar a un encreuament amb una gran fita on vam pendre el camí de la dreta direcció a l'Estany Llat i l'Estany Llong.

Passats els estanys, vam continuar caminant fins arribar a un pont de fusta que vam atravessar per continuar seguint el camí de la dreta que s'enfila fins l'Estany Sobirà i per on ja es veu el Carlit.

Vam pujar fins al Coll Colomer on es tenen unes molt bones vistes de la zona de les Bulloses.

Panoràmica de la zona de les Bulloses

Una vegada passat l'Estanyol Gelat de Sobirà vam seguir pujant per el costat esquerra de la canal central, en alguns punts grimpant fins arribar al coll on vam tombar cap a la dreta per anar cap al cim del Carlit. Abans de baixar, però,  vam anar fins al Carlit de Baix (2.806 m).

Cim del Carlit
Panoràmica des del cim del Carlit
De baixada vam desfer el camí de pujada i al arribar a la zona de les Bulloses vam esperar l'autobús per a que ens portés al nostre punt de sortida.