dissabte, 7 d’abril del 2012

Travessa dels 3 refugis

Localització

La Travessa dels 3 refugis transcorre pel Pirineu Oriental, tot passant per els refugis de Ulldeter, el de Coma de Vaca i el de Ras de Carançà a França. La ruta es pot iniciar per Queralbs, Thuès o Vallter 2000.

Punt de sortida

Arribem a Setcases per la GIV-5264 i pugem a les pistes de Vallter 2000. Deixem el cotxe a l'últim revolt i on s'inicia el camí cap el refugi d'Ulldeter.

Ver Punt de sortida. Ruta 3 Refugis en un mapa más grande

Mapa del recorregut

El primer dia anem de Vallter 2000 fins al refugi de Coma de Vaca. El segon arribem al refugi de Ras de Carançà i el tercer tornem al nostre punt de sortida tot passant pel Pic de la Dona (2.702 m) i el Pic de Bacivers (2.691 m).

Travessa dels 3 refugis. Editorial Alpina 1/25.000
 Resum

Vallter 2000 - Refugi Coma de Vaca

Dia 07/04/2012

Deixem el cotxe a prop de l'inici del sender GR-11 que ens porta fins al refugi d'Ulldeter on ens calcem les raquetes per tot seguit continuar pel mateix camí fins al Coll de la Marrana.

Cap al Coll de la Marrana
Coll de la Coma de l'Orri
Coma del Freser
Seguim el GR-11 per la Feixa Llarga fins a Aigols Podrits. Allà girem a la dreta i seguint el GR-11.7 baixem per la Coma del Freser fins al Planell de les Eugues on trobem el Refugi de Coma de Vaca.

Arribant al refugi de Coma de Vaca
Arribem al refugi  just abans de que comenci a fer mal temps.

Refugi Coma de Vaca - Refugi Ras de Carançà

Dia 08/04/2012

Ens despertem amb un dia força tapat, amb vent i bastant fred. Sortim del refugi després d'esmorzar direcció Coll de Carançà. Prenem direcció nord-est, travessem un rierol i ens endinsem per la vall Coma de Vaca.

Cap al Coll de Carançà
El vent augmenta a mesura que anem pujant. Al apropar-nos al coll ens veiem obligats a esquivar una zona amb molta acumulació de neu a causa del vent i optem per passar per una zona més estable amb més pedra que ens condueix fins al cim del coll.

Coma de Vaca
Abandonem ràpidament el coll obligats pel fort vent i passem a la part francesa de la ruta. En aquesta banda l'acumulació de neu és més gran i en algunes zones és més inestable.

Carançà

Baixem per la zona dels llacs de Carança. Passem per l'Estany Blau, l'Estany Negre i l'Estany Gran o de les Truites  fins arribar a una cabana de pastor de pedra seca. Fa un sol espectacular i aprofitem per a fer un descans i menjar alguna cosa.

Reemprenem la caminada i finalment arribem al refugi Ras de Carançà final de la nostra etapa.

Refugi de Carançà

Refugi Ras de Carançà -  Vallter 2000

Dia 09/04/2012

Avui és l'últim dia de la travessa. Ens llevem, esmorzem i ens posem en marxa. Seguim el GR-10 fins a un prat al Pla dels Bacivers on l'abandonem. Seguim per un camí fins a trobar una cabana de plàstic.

El camí per la Coma dels Bacivers va seguint el riu que porta el mateix nom.

Coma de Bacivers
Pugem per una canal força inclinada de la Serra Gallinera que ens condueix molt aprop de la zona de la Xemeneia.

Les vistes són espectaculars, davant nostre el Bastiments ben nevat.

Bastiments

Decidim pujar al Pic de Bacivers i al Pic de la Dona per després baixar per la Portella de Mentet i retornar al nostre punt de sortida.