diumenge, 18 de desembre del 2011

Del Refugi JM Blanch al d'Amitges

Localització

La ruta es localitza en ple Pirineu dins de la comarca de la Vall d'Aran. Tot el seu recorregut transcorre pel Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici

Punt de sortida

Ver mapa más grande

Mapa del recorregut

Val d'Aran 1/40.000. Editorial Aplina

Resum

Dia 1 - 05/12/2011

Sortim d'Espot de bon matí i comencem a caminar per la pista forestal GR-11-20 fins arribar a la presa de l'Estany Tort. Des d'aquí ja podem veure el bonic Refugi J.M. Blanch on passarem la nit. El vent bufa fort i ens estem poca estona en aquest punt.

Estany Tort i refugi JM Blanch

Arribem al refugi i mengem una mica. Aprofitem per preguntar l'estat del Coll de Monastero (pas de la nostra ruta per arribar fins Amitges) i ens informen que hi ha molt de glaç viu i molta neu. Decidim anar a donar una volta per la zona que porta fins al Coll de Monastero. Passem per la zona dels Estanys: Estany Negre, Estany de la Coveta i Estany de la Llastra.

Zona dels estanys

El fort vent, l'acumulació de neu i la previsió del temps per l'endemà fa que canviem la nostra ruta i la fem passar per un lloc diferent a què havíem planejat.

Estany Negre

Descarregar etapa

Dia 2 - 06/12/2011

Ens llevem i posem rumb cap al refugi d'Amitges per la nostra nova ruta. Baixem per la pista forestal que surt de la presa de l'Estany Tort (GR-11-20) i al Pla de la Trapa continuem per la pista de l'esquerra i que transcorre per les Pales d'Emballasse fins a prop de la central hidroelèctrica de Lladres. Una vegada en aquest punt continuem per la pista de l'esquerra i travessem una magnífica avetosa. Pel camí trobem diversos túnels alguns d'ells en mal estat de conservació. Finalment arribem al llac de Sant Maurici amb els Encantats de fons.

Estany de Sant Maurici i els Encantats
Caminem per un sender que va recorreguent l'estany fins arribar al l'Estany de Ratera.

Estany de Ratera
Continuem per la pista forestal ben glaçada fins arribar al Refugi d'Amitges. Arribem a temps, poc després comença a nevar.

Agulles d'Amitges
Descarregar etapa

Dia 3 - 07/12/2011

Avui ha sortit el sol però nosaltres hem de marxar. Així que desfem el camí de pujada fins el refugi i quan arribem a l'estany de Sant Maurici prenem el GR-11 que ens porta al nostre punt de sortida, Espot.