divendres, 21 d’agost del 2009

Aneto (3.404 m)

Localització

El Pic d'Aneto es localitza al municipi de Benasque a la província d'Osca (Aragó) dins del Parc Natural Posets-Maladeta. El pic es situa al massís de la Maladeta i és el més elevat dels Pirineus amb una alçada de 3.404 m.

Punt de sortida

Cal arribar fins a Bensaque per la carretera A-139. Travessar el nucli urbà i continuar aquesta mateixa carretera fins a los Llanos del Hospital. Al ser estiu, el tram de carretera des d'aquest punt fins a la Besurta està tallat. Existeix la possibilitat d'agafar un autobús.

Ver Punt de sortida i arribada Aneto en un mapa más grande

Mapa del recorregut

Deixem el cotxe a los Llanos del Hospital i prenem un autobús que ens porta fins a la Besurta i d'allà caminem fins al refugi de La Renculsa on passem la nit i l'endemà pugem al cim.

Aneto-Maladeta 1/25.000. Editorial Alpina

Resum

De La Besurta al Refugi de la Renclusa

Dia 21/08/2009

Deixem en cotxe al pàrking situat a prop de l'Hospital de Benasque i d'allà prenem l'autobus que ens deixa a La Besurta.

La Besurta
Comencem a caminar per un camí perfectament marcat i en una hora i mitja arriben al refugi de La Renclusa.

Refugi de La Renclusa
Descarregar ruta

Del Refugi de La Renclusa a l'Aneto

Dia 22/08/2009

Ens aixequem d'hora i comencem a caminar encara de nit per el camí que surt del refugi direcció sud. Aquest sempre en pujada va prenent alçada fins arribar a la zona del Portillón.

Zona del Portillón
Prenem el camí del Portillón inferior i al travessar-lo veiem el glacial de l'Aneto, el més gran del Pirineu però que malauradament està en procés de regressió com a conseqüència del canvi climàtic.

Continuem pujant fins arribar als peus del glacial on es necessari l'ús de grampons.

Inici del Glacial
 Avançem pel glacial de l'Aneto deixant a la nostra dreta el Pico Maldito i el Pico de Corones.

Glacial de l'Aneto
 Deixem endarrera el glacial i arribem al Collado de Coronas on ascendim uns metres fins a Punta Olivera (3.298 m).

Una vegada arribem a Punta Oliveras cap a passar el famós Pas de Mahoma fins arribar al cim de l'Aneto. A nosaltres és un tema que ens va quedar pendent.

Pas de Mahoma

A la baixada ens desviem per passar per l'Ibón de Salterillo i re-emprenem el camí fins al refugi de la Renclusa on passem la nit.

Ibón de Salterillo
 L'endemà baixem tranquilament pel camí de la Renclusa fins a la Besurta on prenem el bus fins al punt de sortida.