dimecres, 2 d’octubre del 2013

Comabona (2.554 m)

Localització

El Comabona es situa entre les comarques del Berguedà i la Cerdanya i és un dels cims principals del Cadí i del Parc Natural Cadí - Moixeró.

Punt de sortida

Nosaltres vam sortir gairebé del refugi de Prats d'Aguiló. Per arribar-hi cal anar fins a Martinet, després agafar la carretera LV-4055 direcció cap a Montellà i abans d'arribar al poble a mà dreta hi ha el trencant per anar fins al refugi de Prats d'Aguiló per una pista forestal de terra.

Ver Comabona en un mapa más grande

Mapa del recorregut

Aquesta sortida la fem amb el Club Excursionista Els Perduts de Begur. Es tracta d'una ruta circular que ens porta fins al cim del Comabona i que iniciem molt aprop del refugi de Prats d'Aguiló.

Serra del Cadí - Pedraforca 1/25.000. Editorial Alpina

Resum

Deixem els cotxes al revolt on acaba la pista forestal que ens porta fins al refugi de Prats d'Aguiló. D'allà agafem el camí que surt del revolt i en 10 minuts hi som. Aprofitem per esmorzar una mica.

Refugi Prats d'Aguiló
Quan arribem ens adonem que encara hi ha muntada la carpa de la Ultra Cavalls de Vent que justament es celebra aquest cap de setmana.

Comencem a pujar per uns prats i poc a poc anem agafant alçada per un camí cada vegada més pedregós i pendent. Tranquilament, arribem al Pas dels Gresolans en 1 hora i 20 minuts.

Pas dels Gresolans
En aquest punt trobem un indicador. Nosaltres travessem una zona de prats fins al Puig de la Font Tordera.

Zona de prats

Passat aquest punt, seguim tot resseguint la cinglera de la serra del Cadí passant pel Collet de Comabona.

Cingleres de la Serra del Cadí

En escassos 20 minuts arribem al cim del Comabona (2.554 m) des d'on tenim una vista espectacular de la zona de la Cerdanya. D'entre les muntanyes que veiem podem distinguir les muntanyes del Carlit, el Puigpedrós i la Tossa Plana de Lles.

Panoràmica de la Cerdanya

Baixem direcció al Coll de Terrers. En 20 minuts hi arribem.

Baixant al Coll de Terrers

I poc després, al pas de Tancalaporta fins al Pas del Bou seguint el GR 150.1.

Del Pas de Tancalaporta a Pass del Bou

En arribar al Pas del Bou seguim el camí de l'esquerra, passant per sota del Serrat dels Terrers i molt a prop del Pla de les Creus on aprofitem per dinar.

Panoràmica de la Serra del Cadí
Seguidament continuem caminant per una baixada molt forta, travessem el Barranc de les Tosselles, i en 20 minuts arribem al nostre punt de sortida.

Panoràmica des del nostre punt de sortida