dissabte, 9 de febrer del 2013

Teresina

Quedem a les 9 del matí amb un grup d'amics a Monistrol de Montserrat i després de pendre'ns un café per escalfar-nos al bar La Roca, pugem cap a l'ermita de Santa Cecília amb un dels cotxes, l'altre el deixem al poble a prop de l'estació del Cremallera. Per arribar-hi desde Monistrol cal agafar la BP-1121 i després la BP-1103, l'ermita queda a la dreta de la carretera i disposa d'una zona per deixar els cotxes. Un cop allà ens equipem i cap a la Teresina! Aquesta via ferrada va ser equipada al 1993 per Antonio García Picazo essent d'aquesta manera la primera en ser equipada d'Espanya.

Punt de sortida

Ver Punt de sortida Teresina en un mapa más grande

Resum

Recorregut

Creuem la carretera i ens enfilem per el GR-172 fins a arribar a la línia eléctrica.

Seguim les indicacions i arribem a una canal equipada en alguns trams amb cadenes que pugem fins arribar al inici de la Teresina i al Canal del Mejillón.

En aquest punt comença la via ferrada. El seu inici és una paret vertical que cal grimpar amb l'ajuda d'un cable, després ens troben un camí amb graons fins arribar a un pont nepalí seguit d'un "pas de fe". Cal anar amb molta cura al avançar per la via ja que es fàcil llençar pedres cap avall.

Avancem fins arribar al cim de Santa Cecília on podem fer un rapel o bé destrepar per unes grapes per canviar de vessant i seguir la via ferrada.

Continuem per un sender on podem observar les siluetes de l'Elefant, la Prenyada i la Mòmia. En alguns trans del camí ens hem d'ajudar de la vegetació per a seguir ja que és molt pendent i la patina una mica. Passat aquest tram arribem a la Canal Final que conduirà fins al mirador de Sant Jeroni (1.236 m), sostre comarcal del Bages i de l'Anoia.

Després de gaudir de les espectaculars vistes del mirador i de menjar una mica baixem direcció al Monestir de Montserrat per agafar el cremallera i tornar al poble de Monistrol de Montserrat.

1. UUUUUaaaaaaaaauuuuuu!!!!!
    Quina passada! M'esteu fent dentetes!!! Que vingui en Javier ja de Baqueira que ell s'animaria!